LEARN FREE HERE

زمان افعال

سلام به همه اتون.. 

گفتم از شدت بیکاری و نداشتن ایده..

یه پست کوچیک برای ادبیات خون ها بذارم.. 

من خودم هنوزم که هنوزه توشون مشکل دارم.. 

زمان های فعل.. 😑

بریم سراغش.. 


گذشته ساده : بن ماضی + شناسه 

=  رفتم، رفتی، رفت،... 


گذشته نقلی : صفت مفعولی(بن ماضی+ه) + فعل های معین(ام، ای، است،...)

= رفته ام، رفته ای، رفته است،...


گذشته بعید : صفت مفعولی + ماضی ساده از مصدر بودن(بودم، بودی، بود،...)

= رفته بودم، رفته بودی، رفته بود،...


گذشته استمراری : می + ماضی ساده

= می رفتم، می رفتی، می رفت،...


گذشته التزامی : صفت مفعولی + صرف فعل کمکی باش(باشم، باشی، باشد،...)

= رفته باشم، رفته باشی، رفته باشد،...


گذشته بسیار بعید : صفت مفعولی + ماضی نقلی از مصدر بودن(بوده ام، بوده ای، بوده است،..)

= رفته بوده ام، رفته بوده ای، رفته بوده است،...


گذشته نقلی استمراری : می + ماضی نقلی

= می رفته ام، می رفته ای، می رفته است،...


گذشته مستمر(ملموس) : ماضی ساده از مصدر داشتن(داشتم، داشتی، داشت،...) + ماضی استمراری فعل موردنظر 

= داشتم می رفتم، داشتی می رفتی، داشت می‌رفت،... 


حال ساده : بن مضارع + شناسه(_َم، ی،..) 

= رَوَم،رَوی، رَوَد،... 


مضارع اخباری(گزارشی، استمراری) : می + بن مضارع + شناسه

= می رَوَم، می رَوی، می رَوَد،... 


مضارع التزامی : ب + بن مضارع + شناسه 

= بِرَوَم، بِرَوی، بِرَوَد،... 


مضارع مستمر(ملموس) : (دارم، داری، دارد،...) + مضارع اخباری

= دارَم می رَوَم، داری می رَوی، دارد می رَوَد،... 


آینده (مستقبل) : خواه + شناسه مضارع + بن ماضی فعل

= خواهم رفت، خواهی رفت، خواهد رفت،...


خوب فکرکنم دیگه کاملا تکمیله انواع زمان فعل ها.. 

اگر بازم بود آپدیت میکنم پست رو.. 

ممنون از توجهتون.. امیدوارم خوب باشه.. 

روز خوش =)

 

Friday 28 Azar 99 , 21:11 نویسنده آشنا

سلام

خیلی خوب مرتب کردی:) خسته نباشی🌹

♛لینـ בا♛
سلام
ممنون نظرلطفته 😊🌺
Friday 28 Azar 99 , 21:28 فاطـღــمه ♬♪

متنفررررررم ازش 😒

♛لینـ בا♛
منمممم 😐🔪
Friday 28 Azar 99 , 21:52 ژنرال چونگ یونگ

چ جالب :|

♛لینـ בا♛
:/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ԀѺИ'Ҭ СѺթү թLՀ
јԱՏҬ LЄѦГИ іҬ
Designed By لیندای اعظم