LEARN FREE HERE

Beginner English language training

بخش هفتم

سلام به همه :)

میخوام برای مبتدی ها آموزش زبان انگلیسی قراربدم .. بخش بخش بهتون یاد میدم .. بخش های بعدی هم توهمین پست آپدیت میشه!

زیاد از مبتدی شروع نمیکنم چون همه اتون حروف الفبا رو بلدید

صدا ها و تلفظشون روهم همینطور .. ولی بازم اگه سوالی داشتید میتونید درموردشون ازم بپرسید

=======================================

- بخش اول = ضمایر شخصی (مفعولی و فاعلی) و فعل های مربوطه :

 

- ضمیر : کلمه ای است که برای جلوگیری از تکرار اسم یا گروه اسمی(اسم و وابسته هایش ) بکار میرود .

- ضمایر فاعلی : درنقش فاعلی و معمولا در ابتدای جمله (وقبل از فعل) بکار میروند .

- ضمایر مفعولی : درجای مفعول(پس از فعل اصلی یا بعداز حروف اضافه) بکار میروند .

 

ضمایر مفعولی فعل مربوطه ضمایرفاعلی
Me = من را am = هستم I = من
You = تو را are = هستی You = تو
Him = (مذکر) او را is = هست He = (مذکر) او
Her = (مونث) او را is = هست She = (مونث) او
It = آن را is = است It = (غالبااشیا) آن
Us = ما را are = هستیم We = ما
You = شما را are = هستید You = شما
Them = آنها را are = هستند They = آنها

 

===========================================

- بخش دوم = ضمیر های اشاره :

 

مثال ضمایر + فعل مربوطه
This is a pencil = این است یک مداد This + is = (نزدیک) این است
That is a pencil = آن است یک مداد That + is = (دور) آن است
These are pencils = اینها مداد هستند These + are = (نزدیک) اینها هستند
Those are pencils = آنها مداد هستند Those + are = (دور) آنها هستند

نکته : ضمیر This و That برای مفرد بکار میره ولی ضمیر These و Those برای جمع بکار میره .

===========================================

- بخش سوم = ضمایر ملکی :

 

ضمایر ملکی
Mine = مال من
Yours = مال تو
His = (مذکر) مال او
Hers = (مونث) مال او
Its = مال آن
Ours = مال ما
Yours = مال شما
Theirs = مال آنها

- ضمایرملکی بجای (اسم + صفت ملکی) مینشینند :

"Whose is that pen ?" -" It's mine."

"آن خودکار مال کیست؟" -" مال من است."

که بجای my pen قرار گرفته است .

نکته : اصطلاح" (یابقیه ضمایر)of mine + اسم + a " یعنی : " یکی از __ من " :

a friend of mine = یکی از دوستانم

a sister of hers = یکی از خواهرانش

...

===========================================

- بخش چهارم = زمان حال ساده :

ساختار : فاعل + شکل ساده ی فعل

- نکات :

1- درجملات مثبت در سوم شخص مفرد به انتهای فعل s می افزاییم.

I work → He works

2- افعالی که به ( z ، o ، x ، sh ، ch ، ss ) ختم میشوند در سوم شخص es میگیرند.

I watch → He watches

I kiss → He kisses

3- افعالی که به y ختم میشوند و قبل از y یک حرف بیصدا آمده است ، y در سوم شخص مفرد

به ies تبدیل میگردد.

I try → He tries

- کاربردها : ( 4مورد)

1- به اعمال عادتی و تکراری اشاره میکند.

( توجه کنید اهمیتی نداره که فعل مطرح شده درحال انجام باشه بلکه فعل یک عمل عادتی است که بطور تکراری انجام میگیره به همین دلیل این زمان رو همراه قیود تکرار بکار میبریم.)

- He smokes .

- او سیگار میکشد.

- I go to school every day .

- من هرروز به مدرسه میروم.

 

2- برای اشاره به قوانین علمی یا وقایع همیشه صادق بکارمیرود.

- The earth goes around the sun .

- زمین به دور خورشید میگردد.

- In Canada most stores close at 6:00 pm .

- در کانادا بیشتر مغازه ها ساعت 6 عصر میبندند.

 

===========================================

بخش پنجم = کاربرد 3و4 + قیود تکرار :

3- میتواند به عملی که بریا انجام زمان آینده برنامه ریزی شده بکار رود.

(توجه کنید که این برنامه ریزی معمولا یک برنامه مشخص رسمی برطبق یک جدول زمانی است.

مثلا رفت و آمد قطارها،شروع فیلم درسینما،...)

- What time does the film begin?

- فیلم کی شروع میشود؟

-The train leaves Boston at 7:25.

- قطار ساعت 7:25 بوستون را ترک میکند.

-The football game start at 8:00.

- بازی فوتبال ساعت 8 شروع میشود.

 

4- پس از کلمات ربط زمانی مانند (به محض اینکه) when ، as ، until ، as soon as چنانچه بخواهیم به زمان آینده اشاره کنیم،میتوانیم از زمان حال ساده استفاده کنیم.

- When it stop raining , we will go out.

- وقتی بارش باران متوقف شود ، ما بیرون خواهیم رفت.

 

- قیود تکرار :

مهم ترین قیود تکرار عبارتنداز :

sometimes , on Mondays(Sundays , ...) , often , never , always , once a week , seldom , at times , occasionally , scarcely , rarely , usually , twice a year , three/four/etc* times a year , ...

* : etc یعنی همون و غیره خودمون !

 

===========================================

- بخش ششم = زمان گذشته ساده :

ساختار : فاعل + قسمت دوم فعل

 

- برای یافتن قسمت دوم یک فعل ، اگر آن فعل با قاعده باشد به انتهای آن ed می افزاییم

واگر بی قاعده باشد ، قسمت دوم آن سماعی است.(ینی باید حفظ اشون کنید)

- I work  →  I worked (باقاعده)

- من کار میکنم => من کار کردم.(می کردم)

- I go  →  I went  (بی قاعده)

- من میروم => من رفتم.(می رفتم)

 

- نکات :

1- اگر فعل با قاعده به e ختم شود ، برای ساختن قسمت دوم فقط  d می افزاییم.

- Love  →  Loved

2- در افعال یک بخشی که یک حرف صدادار دارند و به یک حرف بیصدا ختم میشوند

آن حرف بیصدا قبل ed تکرار میشود.

- Admit  →  Admitted

- Stop  →  Stopped

3- در افعالی که به y ختم میشوند و قبل از آن حرف بیصدا آمده ، هنگام اضافه شدن ed حرف y به i تبدیل میشود.

 

- Try  →  Tried

- Carry  →  Carried

- اما در افعالی که قبل از y حرف صدادار آمده ، y تغییری نمیکند.

- Obey  →  Obeyed

 

===========================================

- کاربردها : ( 4 مورد )

1- عملی که در گذشته انجام شده است ( شروع و پایان عمل درگذشته بوده است.)

- I met him yesterday.

- اورا دیروز دیدم.

- I bought this car in Paris.

- این ماشین را در پاریس خریدم.

 

2- عادت های زمان گذشته

- He always carried an umbrella.

- او همیشه یک چتر با خود حمل میکرد.

- He never drank coffee.

- او هرگز قهوه نمینوشید.

 

3- عملی که در دوره زمانی معینی درگذشته انجام شده و به پایان رسیده است.

- در این حالت معمولا طول زمان پس از حرف اضافه for ذکر میشود.

- He worked in the company for 2 years.

- او دوسال در آن شرکت کار کرد.

 

4- اگر دو عمل در گذشته بلافاصله پشت سرهم انجام شوند ، هردورا به زمان گذشته ساده نشان میدهیم.

- When the teacher entered , we stood up.

- وقتی معلم وارد شد ، ما از جایمان برخاستیم.

 

- قیود :

- اصولا هر قیدی که به عمل تمام شده در گذشته اشاره کند میتواند با این زمان بیاید.

- از جمله :

( Yesterday / Last + اسم زمان /  اسم زمان + ago / the other day (چندروز قبل) )

 

===========================================

هر سوالی داشتید میتونید بپرسید

و حتی اگه ایده ای برای بخش های بعدی آموزش داشتید حتما بگید

Tuesday 14 Mordad 99 , 22:30 عاشقِ دل شکسته :/ ( حج :/ )

اخجون اموزش انگلیسی

♛لینـ בا♛
هر سوالی داشتی میتونی بپرسی عزیزم :)
Tuesday 14 Mordad 99 , 22:36 فاطـــღـــمـه ツ

تو ضمایر ملکی

مال من مگه my نیست؟؟؟؟

مثلا my love؟؟

♛لینـ בا♛
ممنون گفتی ابجی
ولی یادم رف بگم اون صفت ملکیه نه ضمیر ملکی :)
Wednesday 15 Mordad 99 , 15:02 S͓̽K͓̽Y͓̽Y͓̽ -Ȗ̈H̑̈ !ଝ☠︎

نونا ! سلام !

 my با mine فرق دارهااا !
اگ هم مای و هم ماینو مینویسی باید

 yours -his-hers-theirs-ours رو هم بنویسی !

♛لینـ בا♛
ممنون عزیزم که گفتی
کلا فلبداهه مینویسم یادم که میاد درستش میکنم 0-0
مرسی عزیزم :)
باید درست عنوان بندی کنم بعد بنویسم XD
Wednesday 15 Mordad 99 , 19:52 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

حالا نیاز نبود از انقد عقبم شورو کنیا0-0

♛لینـ בا♛
XD
دیه زیادم عقب نیست
دقیقا از جاییه که خیلیا توش مشکل دارن
بعد اینم میرم سراغ زمان ها احتمالا
Wednesday 15 Mordad 99 , 19:55 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

خداروشکر باز از رنگا شورو نکردی😹

من که امسال صاف شدم قشنگ😹

از ای بی سی دی شورو کرده بود اموزش پرورش -_-

♛لینـ בا♛
دقیقا -_-
داداشم هم کلافه بود..همه اش مسخره
من خودم بجای معلم بهش اموزشش دادم :/
الان دوستاش کلاس میرن ولی داداشم بلده :)
Wednesday 15 Mordad 99 , 20:00 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

ماهایی که یاد داشتیم اجازه داشتیم سره کلاس هر کار میخواستیم بکنیم بعد کلا تو کلاس ۵ نفر بودن ای بی سی دی رو هم بلد نبودن بقیه عمون کلاس رفته بودیم 😹

خلاصه که کلاس رو هوا بود 😹😹✋🏻

خوش به حال داداشت :(

من تو خود مدرسه دبستانمون زبان داشتیم دیه با همون یاد گرفتم :))

♛لینـ בا♛
این نظام مسخره است کامل
کتابای ما جامع و مرتب بودن خدایی
من خودم کلاس نرفتم اصلا با همون مدرسه تا اینجا اومدم
و فیلمای زبان اصلی و زیرنویس انگلیسی دیدم همین 0-0
Wednesday 15 Mordad 99 , 20:15 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

نه بابا من از بچگیم مدرسه هامون به زور کلاس داشتیم ...

اصن جزو برنامه مدرسه بود :)

چه خوب بوده مال شماها مال ماکه ریده اس :/

♛لینـ בا♛
برا ما از مهدکودک مربی امون کلاس گذاشته بود
هرچی که شما الان یادگرفتید رنگ و اینا
ما اونموقه یادگرفته بودیم منم که علاقه شدید داشتم به زبان
نوشته هام و ریاظی حل کردنام و هرچی که انگلیسی اشو میدونستم
انگلیسی بود کلا
بزور معلم اول دبستانم درستم کرد که فارسی بنویسم XD
Wednesday 15 Mordad 99 , 20:21 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

منم همینجوری بودیم😻😹✋🏻

نه که من الان یاد گرفتم -_-

وایی من کلاس اول به جای آ I و L مینوشتم معلمه انقد سره اینا دعوام میکرد😹😹

من چن ساله که زبان دوس دارم قبلش ندوسته بودم :(

ولی تو مخم میموند نمد چجوری😹

♛لینـ בا♛
خداروشکر من مشکلی نداشتم در این مورد XD
تنها مشکلم حفظ لغات tion دار بود و هست 0-0
Thursday 16 Mordad 99 , 00:10 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

من خیلی مشکل داشتم حتی به جایی رسید مامانمو خواستن مدرسه سره همین مورد که بام کار کنه😹

 

من مشکلم توی زماناعه😁

♛لینـ בا♛
XDXD
زمان ها یکم راحته
فقط زمان گذشته اوناعش دهن سرویس کنه ://
Thursday 16 Mordad 99 , 00:12 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

نه از نظر من سخترین قسمته چون توی کلمات به خاطر قبل و حال و اینده نوشتار و گفتار تغییر میکنه تو مخم نمیمونه و قاطی میکنم😹

♛لینـ בا♛
اره XDXD
Sunday 19 Mordad 99 , 01:31 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

خسته ...

♛لینـ בا♛
خسته ام :)
خوبی؟
Sunday 19 Mordad 99 , 01:35 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

خوبم تو چی ؟

♛لینـ בا♛
خوبم
دارم زبان میخونم برا دوره کردن :/
چشام دیه یاری نمیکنه :/
Sunday 19 Mordad 99 , 01:37 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

منم دارم از خواب میترکم ولی برقا خاموشه میترسم...

♛لینـ בا♛
اشکال نداره..چشماتو ببند
اهنگ بگوش به اهنگه فکرکن
اونم نتونستی چشاتو ببند به یچیزی که خیلی دوست داری بفکر
Sunday 19 Mordad 99 , 01:41 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

چشی بابایی جونم ..‌

♛لینـ בا♛
بی بلا عزیزم :)
Sunday 19 Mordad 99 , 01:44 ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏

شب بخیر ..

خوب بخوابی و خوابای خوب ببینی :)

♛لینـ בا♛
توهم عزیزم :)
مراقب خودت باش :)

عالی بود آبجی...

مرسی :)

♛لینـ בا♛
ممنون داداش گلم..
خواهش XD

چه خوب اموزش زبان...

 

♛لینـ בا♛
😁😁😇

 قوائد اصلان تو ذهنم نمیمونم نمیدونم باید چیکار کنم؟

 

♛لینـ בا♛
فقط فقط فقط فقط راه حلش تکراره عزیزم
بخصوص تست زدن ازش..
و البته بهترینش اینه که یه متن انگلیسی در حد خودت بخونی.. درحد لغاتت ینی.. 
بعد فعل هاشو پیدا کنی و نوعشو خودت مشخص کنی 

 چون کنکوریم زیاد وقت نمیکنم زمان  زیادی  براش بزارم ...  

 میدونی چی  باهم قاصیشون میکنم یادم میره  چی  که چی بودن 

ولی سعس میکنم  اینیکه گفتیو انجام بدم 

مرسیی  از راهنمایت ^.^ 

♛لینـ בا♛
خوب همون دیه
میتونی متن از تست های کنکور بزنی
همزمان چند کار رو باهم انجام میدی
برنامه ریزی کنی میتونی عزیزم
فقط مهم اینه لغت هارو فول فول باشی 
خواهش میکنم عزیزم 😇
خودم همینکارو کردم که جواب داد😁

^.^

♛لینـ בا♛
🙃

چقدر خوبه این پست 

دستتون درد نکنهههههههه

♛لینـ בا♛
خواهش میکنم نظر لطفته =)
قراره ادامه بدم و آپدیت هم بشه.. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ԀѺИ'Ҭ СѺթү թLՀ
јԱՏҬ LЄѦГИ іҬ
Designed By لیندای اعظم